Mina fina

Så, nu har jag precis duschat och ska sätta mig och plugga! Danne reds ut 40 min ganska kravlöst. Red honom lång och låg och han var jättefin! Han har verkligen blivit stadig och stabil och rolig att rida varje dag. Jag tycker att han alltid varit en väldigt fin häst i grunden oavsett vad alla andra tycker och tänker men han har blivit starkare och förut tyckte jag att det var svårt att få honom i korrekt form och få honom att börja trampa under sig eftersom han är så stor för mig och jag red ofta med hjälptyglar och sporrar men nu förtiden slipper jag det :)

Martell var hos equaterapeften (stavning?), alltså akupunktur på en häst och hon sa att han satt fast ordentligt över ländryggen men att det troligtvis är något gammalt som har kommit fram nu när han rids såpass ordentligt. Martell har ju innan jag tog över honom för drygt ett år sedan, inte gjort någonting alls och ridits väldigt sällan och oregelbundet hos sin förra ägare. Så jag måste säga att han är helt fantastist som har gått från att inte ens haft en tävlingslicens till att i slutet av säsongen gick felfria 130 rundor. Han är min första stor häst och min vinstlott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0