SPT, svar på tal - Ridning

Hej Hanna!:) Jätte fin blogg och allt men jag undrar vilken klubb du rider för? och När började du rida? :)

Kan ju berätta lite om min ridning då..
Jag rider för Stora Wäsby och har gjort det ett tag nu, bäst! Jag började väl rida på ridskola vid 6, och rida påriktigt när jag var sju, och fick min första häst när jag var nio. Har haft sju hästar sen dess och nu har jag foderhäst, och ska förmodligen köpa den och en till. Jag är i stallet fem eller sex dagar i veckan, och då åker jag med mamma som gör allting i stallet åt mig. Låter som jag är väldigt bortskämd att jag inte mockar, gör mat osv. men det har liksom blivit så när det alltid har varit så. Ett tag när jag var 11 hade jag tre hästar samtidigt som skulle ridas, och då hade jag annars inte tid för skola och kompisar. Jag tävlar varannan helg förutom nu när jag har tävlat klart för säsongen. På ponny hann jag tävla upp till MVS B, division 3, 2, 1 och Elitdivision i våras tillsammans med 3 andra från våran klubb. När jag var liten red jag också ett år i Globen ponnygalopp + show, och kvalade till Skandinaviska efter SM i ponnygalopp, long time ago.  Jag tränar hoppning en gång i veckan i grupp, och rider själv, alltså privatdressyr på måndagar. Nu på stor häst har jag kvalat till 130 men min foderhäst som aldrig tävlat höga klasser alls, men är jättefin hitills!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0